Masterclass-ul Impact Academy (IA), dedicat castigatorilor competitiei Gala Societatii Civile 2022, revine si anul acesta asupra misiunii de a obtine impactul colectiv cu ajutorul reprezentantilor societatii civile. IA si-a propus sa evidentieze importanta trecerii de la hero-preneurship/ antreprenoriatul eroic catre actiunea colectiva prin dezvoltarea de relatii si incercarea de a gasi solutii mai degraba pentru cauzele problemelor sociale si nu pentru manifestarile lor, pornind de la modul in care privim si masuram impactul. Astfel, IA va organiza si anul acesta o serie de intalniri cu scopul de a amplifica abilitatile deja existente ale participantilor in calitate de reprezentanti ai societatii civile, prin intermediul a patru module online.
„Organizatiile participante anul acesta la Gala Societatii Civile au trecut si printr-o evaluare a proiectelor in care am luat in considerare trei niveluri de impact: nivelul beneficiarilor, al domeniului de interventie si la nivelul societatii. Tot in sfera evaluarii impactului social, avem si dimensiunile serviciilor directe (proiectul a adresat nevoile speciale ale unui grup/ unui individ dintr-o comunitate restransa), serviciilor directe extinse (proiectul a adresat nevoile unui grup tinta la nivel regional sau chiar national), si schimbare sistemica sau de mentalitate (proiectul a adus schimbari mari la nivel de politici publice/legislatie sau a schimbat status quo-ul unui domeniu de interventie; a dus la schimbarea unei paradigme societale), iar toate aceste aspecte vrem sa le clarificam si sa le consolidam prin masterclass-ul Impact Academy”, a declarat Ana Murray, Director Ashoka Romania.
Programul se va desfasura online in perioada octombrie-noiembrie si se adreseaza tuturor castigatorilor din cadrul competitiei Gala Societatii Civile 2022. Cele patru sesiuni ale masterclass-ului vor urmari: definirea clara a problemelor si mai ales a cauzelor problemelor asupra carora participantii intervin; analiza sistemului in care problema exista, care este schimbarea sistemica dorita si cum se transforma sistemul; modul in care putem ajunge la schimbarea sistemica dorita/ propusa; definirea impactului social si importanta masurarii acestuia; identificarea de exemple, metode si practici de colaborare intre sectoare.
Parteneriatul dintre Gala Societatii Civile si Ashoka Romania a debutat in anul 2021, atunci cand Ashoka a oferit Premiul pentru Impact Social unei organizatii participante in cadrul competitiei. Tot in 2021, parteneriatul a luat amploare odata cu masterclass-ul dedicat castigatorilor GSC – Impact Academy (IA). In cadrul acestui program, organizatiile s-au concentrat asupra modului in care pot urma in activitatile lor o abordare orientata spre impact sistemic.
In 2022, an aniversar in care GSC a sarbatorit 20 de ani dedicati societatii civile, parteneriatul dintre cele doua entitati a fost consolidat prin introducerea Premiilor pentru Impact Social in structura competitiei Gala Societatii Civile. Astfel, top 5 cel mai bine notate proiecte in urma primei etape de jurizare, inscrise in categoria A, au avut sansa sa obtina Premiul pentru Impact social in interiorul sectiunii in care au fost inscrise. Proiectele castigatoare pot fi consultate pe www.galasocietatiicivile.ro.
Ashoka cauta, promoveaza si sustine constant antreprenorii sociali, mai exact acele persoane cu solutii inovatoare pentru cele mai apasatoare provocari sociale, culturale si ale mediului inconjurator din societatile din care fac parte. Acestia abordeaza cauzele profunde ale problemelor majore cu ambitie si perseverenta si ofera idei noi pentru o schimbare sistemica.
***
Ashoka este cea mai mare organizatie globala de promovare si sustinere a antreprenoriatului social si a inovatiei sociale, prezenta incepand din 2017 si in Romania unde isi propune sa contribuie la crearea unei societatii in care fiecare persoana este un creator de schimbare, capabil sa ia actiune in mod creativ pentru a rezolva probleme sociale si a genera schimbari sistemice.
Gala Societatii Civile este un proiect THE INSTITUTE, care promoveaza si premiaza an de an activitatea sectorului asociativ din Romania.
- Parteneri principali: UniCredit Bank, Rompetrol
- Partener pentru Sustenabilitate: Lidl România
- Parteneri Strategici: Ashoka Romania, ASAP România
- Partener Secțiune Educație, Invațământ, Cercetare: BCR
- Partener Secțiune Sănătate: Secom Healthcare
- Partener Secțiune Dezvoltare economica și socială: Mastercard
- Partener Secțiune Proiecte și campanii de voluntariat: KRUK România
Cu sprijinul: Primaria Municipiului București prin Direcția Cultura, Învățământ, Turism, PROEDUS și ARCUB
- Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
- Parteneri media: Rock FM, IQads.ro, News.ro, Zile și Nopți, Biz, România Pozitivă, Știri ONG, AGERPRES, RADOR, Imaginea României, Iqool, Blindspot
- Parteneri tradiționali: Gavrila&Asociații, Netvibes România, MediaTrust România