Transalpina între Alba și Vâlcea rămâne deschisă

0
390
Transalpina între Alba și Vâlcea

Tronsonul din Drumul Național 67 C (Transalpina) care străbate județele Alba și Vâlcea, respectiv între km 59+800 (Obârșia Lotrului) și km 67+400 (Curpăt), va rămâne deschis circulației rutiere pe perioada iernii.

Decizia a fost luată la propunerea prefectului județului Vâlcea, Sebastian Fârtat, și a prefectului județului Alba, Nicolae Albu, pentru a facilita accesul turiștilor și nu numai către stațiunile montane din cele două județe, în acest sens fiind semnat și un protocol între direcțiile regionale de drumuri și poduri Craiova și Cluj, în vederea menținerii acestui sector de drum în stare de viabilitate și pe perioada sezonului rece, când șoseaua Transalpina este de regulă închisă.

Este pentru prima dată de la deschiderea acestei șosele montane, printre cele mai spectaculoase din România și cu piesaje absolut încântătoare, când Drumurile Naționale deszăpezesc și permit circulația pe timpul iernii pe un traseu destul căutat de iubitorii muntelui. Chiar dacă se va circula doar pe timpul zilei, sunt convins că turiștii vor găsi utilă această variantă de a ajunge în stațiunile montane din munții Parâng, pentru a schia sau pentru relaxare, practic drumul de la Alba Iulia sau Șebeș către Voineasa fiind cu peste 100 de kilometri mai scurt decât varianta pe Valea Oltului. Este un prim demers pe care l-am făcut pentru a dezvolta turismul din Vâlcea și pe timpul iernii și îmi exprim speranța că în următorii ani se vor găsi și soluțiile ca pe toată șoseaua Transalpina să se poată circula măcar pe timpul zilei tot timpul anului” – a declarat prefectul județului Vâlcea, Sebastian Fârtat.

Luni, 1 noiembrie 2021, a avut întâlnirea dintre reprezentanții DRDP Craiova și DRDP Cluj, pentru a stabili exact cum se va desfășura activitatea de deszăpezire, după cum urmează:

  • s-a stabilit de ambele părți modificarea intervenției privind activitatea de deszăpezire fața de limitele regionalelor, și anume DRDP Craiova, prin SDN Rm. Vâlcea, va acționa pe sectorul de drum DN 67C km 61+160 – 75+200, iar DRDP Cluj, prin SDN Alba, va acționa pe sectorul de drum DN 67C km 75+200 – 79+200, deoarece între limitele de județe nu există spațiu de întoarcere a autovehiculelor.
  • s-a stabilit că fiecare DRDP, pe aceste sectoare, va asigura în permanență informarea privind starea părții carosabile.
  • s-a stabilit că fiecare DRDP este de acord că circulația va fi închisă pe timpul nopții în intervalul 18:00-08:00 și restricțiile de tonaj 7,5 tone și de viteză 30 km/h.
  • s-a stabilit de fiecare DRDP că circulația va fi restricționată, în funcție de condițiile meteorologice (ceață, ploi torențiale, furtună, ninsori, etc.) și ca urmare a unor fenomene cum sunt căderile de stânci și ebulmentele pe sectorul de drum DN 67C km 61+160 – km 79+200.
  • s-a stabilit de fiecare DRDP ca pe coduri galbene, portocalii și roșii (viscol, ninsoare abundentă, etc) să nu se intervină, conform Reglementărilor tehnice “Ghid privind combaterea lunecușului și a înzăpezirii drumurilor publice” pct. 3.2.1, în cazul în care viteza vântului în timpul viscolului depășește 30 km/h, iar zăpada spulberată se depune în urma utilajelor de deszăpezire, până la încetarea viscolului.
  • s-a stabilit de fiecare DRDP că în urma intervențiilor de deszăpezire pe tot sectorul menționat, drumul va fi menținut în stare de viabilitate corespunzătoare circulației în condiții de iarnă.
  • s-a stabilit ca pe sectorul de DN 67C km 75+200-79+200, pe care îl va administra SDN Alba, este nevoie de 6 persoane pentru asigurarea permanenței și informare, 2 utilaje multifuncționale Unimog cu lamă și RSP. 1 încărcător, materiale sare – 400 tone și nisip 500 tone.
  • s-a stabilit ca pe sectorul de DN 67C km 61+160 – 75+200, pe care îl va administra SDN Râmnicu Vâlcea, este nevoie de 6 persoane pentru asigurarea permanenței și informare, 4 utilaje multifuncționale Unimog cu lamă și RSP, 1 încărcător, materiale sare – 700 tone și nisip 600 tone.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here